Hasierako orrialdea

2011/12/03

EUSKARAZKO HEDABIDE DIGITALEN ERRONKAK

Hizkuntza minorizatua izanik, euskarazko hedabideek bi kezka dituzte nagusi merkaturatzerakoan: hedabide gisa beraien biziraupena ziurtatzea eta hizkuntzaren normalizazioari ekarpenak egitea . Bi xede lotuta daude, zalantzarik gabe , baina gehienetan komunikabideek aukeratu behar dute nora lerratu indarrak. Zein  helburu lehenetsi ?Edukien hedapena ala hizkuntzaren beraren sustapena ?Ez da erabaki erraza.

Nire iritziz, komunikabideek  edukiei jarri behar diete arreta handiagoa ; are gehiago mamitzen ari den unibertso digital berri honetan. Euskarazko edukien gabezi a handia dago  sarean, bereziki hedabide berezituen esparruan. Futbola edo txirrindularitza maite dugun euskaldunok, adibidez, kirol-informazioa euskaraz emango digun hedabideren baten hutsa igartzen dugu; alegia, hedabide bat kalitatezko edukiak eskainiko dituena, hemengo erreferenteak eta kanpokoak aintzat hartuta. Izan ere, euskaraz komunikatzeak ez baitu esan nahi gure txikitasunean gelditu behar dugunik.

Zailagoa da euskaraz bizi ez direnak hedabide hauetara erakartzea; askoz gehiago beste hizkuntzetako eskaintza digitala horren ugaria denean. Kalitatearena izan liteke abiapuntua. Halere, argi dago erabiltzaile erdaldunak plus bat espero duela bere ohiturak aldatzeko. Gainontzeko hedabideekin lehian aritzeko, urrats bat aurretik kokatu behar dira euskarazko hedabide digitalak. Erabiltzailearen inplikazioa izan liteke bera erakartzeko amua. Adibidez, izaera mistoko kirol hedabide bat sor genezake. Kirol ezberdinetako elkarteen informazioarekin elikatuko litzateke eta, aldi berean, egunerokotasuneko kirol-albisteak ere jasoko lituzke. Zeinek heldu erronkari?

No hay comentarios:

Publicar un comentario